23 Aralık 2012 Pazar

2012 Edebiyat Ödülleri

Yeni yıla girmeye bir kaç gün kala çoğumuz geçmiş yılın dökümlerini ,gelecek yılın planlamalarını yapmaya başladık. Neler okuduk,neleri beğendik, kimleri beğenmedik,gelecek yıl listelerimizde hangi kitaplar olacak bunları paylaşmaya başladık. Herkesin yıldızı subjektif olarak kendine göre farklı tabii ancak ben hafta sonu Doğan Hızlan'ın makalesini okuduğumda  en azından ödülle tescillenmiş iyi kitap & iyi yazar listesini burada bir kere daha toparlamak istedim.Hem bu kitapları henüz okumamış olanlara hem de yeni liste hazırlayanlara faydası olur diye düşünüyorum. 

Sait Faik Hikaye Armağanı
Edebiyatımızın en büyük ödüllerinden biri kabul edilen Sait Faik Hikaye Armağanını bu yıl "Peruk gibi Hüzünlü" ile Yalçın Tosun aldı.
Bu kitabın kapak tasarımına bayılıyorum ;Nahide Dikel yapmış.















Behçet Necatigil Ödülü
Aynı zamanda önemli bir şiir çevirmeni de olan Eray Canberk 50 yıllık şiir birikimini Kent Kırgını'nda toplamış.
Ben Eray Canberk'in Rüknü Özkök'le yaptığı Ömür Biter İstanbul Bitmez belgeselini de ilgiyle takip ediyorum.Meraklıları için Heyyamola yayınlarından çıkmış aynı isimde bir de kitapları mevcut.














Sedat Simavi Edebiyat Ödülü

Çeviri edebiyatımızın önemli temsilcilerinden Ahmet Cemal "Lanetlenmiş Ağustos Böcekleri"nde topladığı denemeleriyle bu ödülün sahibi oldu.
















Yunus Nadi Roman Ödülü
Irmak Zileli ilk defa Oya Baydar'ın son kitabı için yazdığı eleştiri yazısıyla dikkatimi çekmişti.Radikal kitap için yazdığı bu yazıyı maalesef Radikal'de okuyamadık.Yayınlamadılar.Kendi internet sayfasında yayınladığı O Kontjonktürel Romanınız'a isteyenler buradan ulaşabilirler.Üzerine o kadar gidildi ki İnci Aral Cumhuriyet'te Eleştiye Saygı ve Eleştiri Susuzluğu başlıklarıyla eleştiri konusuna bakış açısını dile getirdi.
Bu yıl Yunus Nadi Roman Ödülü yazarın ilk kitabı Eşik'e geldi.











Yunus Nadi Öykü Ödülü


Hanımların Dikkatine yazarın ikinci kitabı.Seray Şahiner 2012 Yunus Nadi Öykü ödülünün sahibi oldu.
















Yunus Nadi Şiir Ödülü
Toplumcu ve devrimci şair Hüseyin Haydar bu yıl şiir ödülünün sahibi oldu.


















Aydın Doğan Ödülü

















Selim İleri 40 yıllık yazım hayatında tüm kitapları birlikte değerlendirilerek Aydın Doğan ödülüne layık bulundu.




Haldun Taner Öykü Ödülü

Milliyet Gazetesi'nin Haldun Taner anısına verdiği ödülü Kerem Işık ikinci öykü kitabı Toplum Böceği ile aldı.


















Dünya Kitap Gazetesi Yılın En İyileri

Roman

Yılın en iyi kitabına Ahmet Ümit'in Sultan'ı Öldürmek romanı layık görüldü.
Tabii ben aynı kanıda değilim. Bu roman kesinlikle benim en iyi kitabım değildi :) Yorumumu daha önce burada yapmıştım.














Çeviri
En iyi çeviriyi ise Almanca Dersi ile Ayşe Sarısayın aldı.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder