7 Aralık 2013 Cumartesi

APARTHEID'IN BİR ANLAMI OLMALI

Bu kitabı 98'de almıştım.On beş büyük yazarın  Nelson Mandela'yı ve onun savaşını selamlayan bölümlerden oluşuyor.Bu selam Mandela 'nın tutsaklık döneminden geliyor ve onun simgelediği mücadelenin özgürlük yolunda ilerlediği günlerde daha bir anlam kazanıyor.Bugün bu dizeleri hepimizin hatırlaması ve gerektiğinde hatırlatması için yazıyorum...
Ben karayım
Her şeyi kara görürüm
Hepimiz karayız
Dünyanız kara
Yoksulluk,yoksulluk kara
Zenci,benim
Melez ben
Hintli ben
Camını silen benim
Arabanı yıkayan
Balkonundan düşen ben
Beyaz Adam,
Temiz Adam
Pembe adam
Parlak adam
Gıcır gıcır bir para gibi
Yaşayan sensin
Geberen ben
Ülkenin sahipleriydik
Davetsiz konuklar olduk



2 yorum:

  1. Böyle bir kitabın varlığından habersizdim. Yorumunuz için teşekkürıer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Bloğum hakkındaki güzel yorumlarınız için asıl ben teşekkür ederim.

      Sil