12 Aralık 2013 Perşembe

KİNYAS VE KAYRA'YI OKUYAMAMAK

Bu kitabı okumayan bir ben kalmıştım herhalde .Yıllarca kapağına antipati duyduğum için elim gitmedi. Çevremde çoğu kişinin okuduğu ve hatta çok beğendiği öve öve bitiremediği bu kitap hakkında bir yorum yapamamak benim için “Kinyas ve Kayra’yı okuyamamak" başlıklı bir makaleye dönüşmek üzeydi ki Kitap Kardeşliği-Ekim etkinliğinde seçilince belki motivasyon olur diye elektronik olarak okumaya başladım.
Ama benim elektriğim baştan tutmuyorsa yok olmuyor. Kitap elimde süründükçe süründü. Araya başka kitaplar girdi. Karakterlerin nihilizminden bana fenalık geldi. Ayrıca kitapta da olsa bu kadar şiddet ,cinayet,uyuşturucu,tecavüz benim için çok fazla.Karanlık karakterler yaratmak için fazlaca kullanılmış. Yazarı ve yazım şeklini bir kenara koyarak kurgunun ve karakterlerin bana uygun olmadığını söyleyebilirim.
Oysa kurguyu bitarafa bırakırsak yazar olarak Hakan Günday çok güzel bir iş çıkarmış. Karakterlerin iç seslerini, birbirleriyle olan diyaloglarını gene karanlık psikolojilerini düşünsel olarak dikkate almadan metinsel olarak başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Yazarın hatırı sayılır bir hayran kitlesinin olması boşuna değil. Benim açımdan ise yazar hakkında olumlu olumsuz düşünceler söylemek için erken çünkü hala okumadığım çok kitabı var.Sanırım yeraltı edebiyatı tanımlamalarından dolayı kendisi favori yazarım olamadı yıllar içinde. Gene de önyargılı olmamak gerek diyor ve Hakan Günday yorumlarımı bir sonraki kitabına kadar erteliyorum.

6 yorum:

  1. Az'ı okudunuz mu bilmiyorum , Hakan Günday'ın en iyi kitabına Kinyas ve Kayra diyorlar ama bence AZ daha güzeldi , melankoli, karamsarlık yine çok fazla ama yine de daha güzeldi bence, tabi AZı da beğenmeyen oldukça fazla insan var ama yine de okursanız konuşuruz:)Kinyas ve Kayrayı 2 kez okudum ama daha okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az'ı okumadım.O yüzden zaten çok da ön yargılı olmak istemiyorum.Belki Kinyas ve Kayra için zamanlama kötüydü bilemiyorum.

      Sil
  2. Ben yazarın 2 kitabını okudum. Yazım tarzını ve kurgularını hiç beğenmedim açıkcası. Ilk defa kitaplığımdaki kitapları geri verdim. Kitaplığımda bile durması beni rahatsız etti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadığımız hayatların yeterince stresli olmasından sanırım yeraltı edebiyatından bende pek haz etmiyorum.Çok ilginç değil mi insanın bir yazarla elektriği tutmadı mı kitaplığında bile istemiyor:)

      Sil
  3. Bu kitabı okudum ve bir daha mı Hakan Günday tövbe dedim :=)) Bu kitabı hiç mi hiç beğenmedim. Belki bana göre değildi.
    Elimden bırakmadım çünkü okuyan çoğu insan başucu kitabım diye bahsederler. Bu nedenle belki sonradan beğenirim dedim ama olmadı. Kitap bitti fikrim değişmedi. Bende şöyle düşündüm. Bence kitapların yaş kategorisi olmaz ama bu kitaba göre fazla yaşlıydım. Ergenler bu kitabı bizim yaşlara göre çok daha beğeniyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) mahalle baskısı diye buna derler.Çok beğenilen kitapları yorumlamak bu yüzden daha zor.Yaş kategorisi konusunda haklısınız bu kadar nihilizm bizim yaş grubuna pek uymuyor galiba :)

      Sil