27 Haziran 2014 Cuma

SALÇALI EKMEK - SERKAN KOKTAY

Çocukluğumun Paşalimanı’nda büyük babam bütün hafta balık tutardı.Pazar günleri bütün aile onlarda toplanır, yer,içer bütün kuzenlerin birlikte oynadığı o muzzam sıcacık babaanne evinde çocukluğumuzun en güzel anılarını biriktirirdik.
Alt komşumuzun kocası gemiciydi.Soranlara denizlerde çalışıyor derdi. Aylarca gelmezdi eve. Döndüğünde kızlarına getirdiği hediyeleri olağanüstü bulurduk. Karşımızdaki bina henüz apartman olmamış tek katlı küçücük bir evdi.Yaşlı teyze her sabah sokağı süpürür, sulardı. Bahçesindeki nar ağacı meyve verdiğinde mutlaka göz hakkı bir nar bizim eve gelirdi.
Sokağımızdaki süslü – babam ona böyle seslenirdi-vergi memuru abla şimdinin tabiriyle 80’lerin moda ikonu gibi giyinir kısmetinin çıkması için pek bir gezerdi.
Bizse o sokakta en çok seksek ve ortada sıçan oynar çok gürültü yaptığımızda kafamıza bir sürahi su dökerdi cadı(!) pencereden. Bulduğumuz her kedi yavrusunu eve almaya çalışıp anneden izin çıkmayınca apartmanda imece bakardık.
Salçalı Ekmek buna benzer hikayesi olanların,sıcacık anıların kitabı.Geçmişe dönerken nostaljinin sıkıcılığından uzak hepimizin kendinden bir şeyler bulacağı dedelerin, babaannelerin, komşu ablaların, kedilerimizin köpeklerimizin, elimize tutuşturulan salçalı-peynirli-yağlı ekmeklerin hikayesi.
Serkan Koktay 3 yol ağzındaki sokağın başında durup geriye bakarken ben de Üsküdar tepelerindeki o sokağımıza tekrar geri gittim. Mahalle arkadaşlarımla o küçücük caminin merdivenlerine oturup kağıt bebeklerimle oynadım.Sonra arka sayfaya şunları yazdım.. 

Hani herkes arkadaş
Hani oyunlar sürerken
Kimse bize ihanet etmemiş
Biz kimseyi aldatmamışken
Hani biz hiç kimseye küsmemiş
Hani hiç kimse ölmemişken

Eskidendi,çok eskiden…. (Murathan Mungan)
                                                                      

4 yorum:

  1. açıkçası ben de küçüklüğüme gittim bu yazıyla, gürültü yapıyoruz diye kızan teyzeler, bahçesinden meyveler aşırdığımız komşularımız, oynadığımız oyunlar vs:) ismiyle müsemma bir kitap olmuş ben yemezdim ama oyun oynarken kaç arkadaşım annelerinden salçalı ekmek isterlerdi maksat hem karınları doysun hem oyunları bozulmasın eve girmek zorunda kalmasınlar :)
    Elinize sağlık gerçekten çok güzel bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.Hepimizi gülümsetiyor değil mi.Anneee sepeti salsanaa bağrışları bemimde hala kulaklarımda:))

      Sil
  2. Çok severim bu tarz kitapları.Bunu okumak nasip olmadı ama okuyacağım en kısa zamanda.Tanıtım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için asıl ben teşekkür ederim. Umarım siz de beğenirsiniz. Sevgiler

      Sil