13 Ekim 2014 Pazartesi

PETER PAN ÖLMELİ - JOHN VERDON

Evden binlerce km uzakta fuarlarımı yapıp, okyanuslar aşıp döndükten sonra hadi yeter bu kadar uzak kalmak  deyip, biriken bir dünya kitabımı paylaşmaya başlıyorum.
Eylül ayını Kitap Ağacı polisiyeye ayırdı ve oylamalarla John Verdon’ın Peter Pan Ölmeli'si seçildi.
Ben daha önce hiç Verdon okumadığım için son derece ön yargısız başladığım kitaba,100 sayfa sonra "acaba bıraksam mı, off çok sıkıldım, ha şimdi hareketlenecek"diye diye devam ettim,yanımda başka bir kitap olsaydı kesin kalırdı ki pek huyum değildir.
Aslında Amerikalı yazarın yarattığı Dave Gurney serisi en çok satanlar listesinde hep üst sıralarda.Seri  tüm dünyada çok ilgi görüyor.Peter Pan Ölmeli yazarın dördüncü kitabı. Güzel bir konu bir türlü gelişemeyen  bir gelişme ile iyice sıkıcılaşmış;uzadıkça uzayan diyaloglarla yazar ya dedektifin zekasını küçümsemiş ya da okuyucunun.
Karısıyla sayfalar dolusu dönüp duran tavuk-kümes konusu yeter artık şu kümesi yapın da konu başka bir yere gitsin artık dedirtiyor. Bir Peter Pan var ama bir türlü ortaya çıkıp aksiyon yapamıyor.Kitabın sonunda yazarımız eh ayıp olmasın,sonuçta polisiye yazıyorum biraz kurguyu türe uydurayım demiş ama tatmin etmeyen, aceleye getirilmiş bir son yazmış. Dediğim gibi diğer kitaplarını okumadım ama okuyan arkadaşlardan aldığım yorumlar Verdon için vakit kaybı şeklindeydi. Ben dedektifin zeki,polisiyenin de bol hareketli olanını severim diyor;Verdon’u hayranlarına bırakıyorum J

2 yorum:

  1. verdon'un bir iki kitabını okudum , blogda da yazdım , şimdi hatırlamıyorum ama hislerimiz benzer zannederim:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben de okumam başka kitabını artık :)

      Sil