25 Şubat 2015 Çarşamba

SON ÇIKIŞ - OSMAN AYSU

Bir önceki ay Kitap Ağacı İstanbul,Osman Aysu’yu konuk etti. Ben çalıştığım için katılamadım ancak bir kitabını seçip okumazsam olmazdı.Osman Aysu matbaa gibi bir yazar;100'ün üzerinde kitabı var.Enis Batur’la yarışıyorlar J
Daha önce herhangi bir kitabını okumadığımdan acemiliğimle Son Çıkış’ı aldım.Şimdi bu kitabı Türk Polisiyesi içinde değerlendirirsem ilk bunu okuyan kişi "yabancı polisiye yerli polisiyeden daha iyidir" klişesinde tartışmalarının tam ortasına düşer.Kötü bir örnek çünkü.Kuşkusuz iyi örnekler de var ama birkaçı dışında henüz beni tatmin edene rastlamadım diyelim.
Osman Aysu kitapları içinde değerlendirirsem Son Çıkış'tan daha iyi kitapları olduğunu biliyorum.Özellikle Çöl Akrebi ve Yedinci Uzman'ı önerenler çoğunlukta.
Yazımsal olarak ise beni bayılttı diyebilirim.Yeliz'in kızıl saçlara sahip  çok güzel bir kız olduğunu neredeyse her sayfada başıma vura vura öğretti.Mustafa kesinlikle kaba ve eğitimsizdi.Esas oğlan evet biliyorum harika bir insan ve Yeliz'e çok aşıktı.Tamam öğrenmişim değil mi J Kaçıp kovalama,macera,korku hayır bunları da veremedi;sonu vasattı.Üstelik genellikle eleştirilen bir ismin ilerleyen sayfalarda başka bir isme dönüşmesi burada da vardı.Bu aslında editöryel bir hata ama kitaplarının çoğunda olduğunu duydum.
Bu kadar negatiflikten sonra  ki başka kitaplarını okuyup beğenenler var haksızlık etmeyelim;erken gelip teknik arızadan dolayı 1 saat geç başlayan sunum için beklerken en ufak bir kapris yapmayan,neşeli sohbeti ve enerjisiyle Osman Aysu toplantının sonunda herkesin kalbinde taht kurmuş.Ben Çöl Akrebi kitabını da okumayı düşünüyorum. Bu kadar hoş bir insanın kafamda daha iyi bir kitapla kalmasını istiyorum açıkçası.
Toplantının fotoğraf ve videosuna bakmak isteyen olursa bu linklerden ulaşabilirler.


1 yorum:

  1. Osman Aysu'nun yeri bende çok başkadır.Çok severim yazarı.Bu kitabını okumadım ama listeme ekledim,sevgiler..

    YanıtlaSil