31 Mayıs 2019 Cuma

BİR GARİP AŞK ÖYKÜSÜ - CARL JOHANN VALLGREN



Carl Johann Vallgren’in 2002 yılında yayımlanan Bir Garip Aşk Öyküsü Türkçe’de çevrilmiş ilk kitabı.Fiziksel kusurlarıyla doğmuş Hercule  Barfus ile Henriette Vogel’in aşkını anlatan bir kurgusu var. Bir çeşit Güzel-Çirkin hikayesi ancak büyülü gerçekçilik (buna itiraz edenler olabilir) unsurları mevcut.Yerini elbet tutmaz ama bana Marquez'i özlediğimi hissettirdi. Suskind'in Koku'suna benzetenler de olmuş.

Hercule insan düşüncelerine sızabiliyor. Kilise’nin Hercule’e şeytanın oğlu  yapıştırması yapacak çirkinliğini Vallgren çok başarılı biçimde tasvirlemiş.  Dönem 19.yy başları. O dönemin aydınlanmacı ruhuyla çatışan eski geleneklerin acımasızlıklarını ,sadece dini otoritelerin değil,halkın da ötekileştirdiği tımarhanelere kapatılan bu insanların durumunu dokunaklı bir şekilde hikaye etmiş.

Öte taraftan Hercule’ün aşka inancı,kıskançlıkları,acıları o kadar insani ki ;onun üstün mücadelesini saygıyla karşılamamak mümkün değil.Zamanın Prusya toprağı Königsberg ‘de başlayan hikayesi Avrupa boyunca İtalya,Britanya ve en sonunda Amerika’ya uzanıyor.

Yazarın anlatımı,dili sade ve çok akıcı.Başarılı bir çeviriyle son derece keyifli,okunası bir kitap Bir Garip Aşk Öyküsü. Kapaktaki resim Goya'nın bir tablosuna ait.Yazarın dilimize  çevrilmiş Deniz Adamı isimli bir kitabı daha var.

1964 İsveç doğumlu Vallgreen aynı zamanda bir müzisyen.Söz ve müziklerini kendisinin yaptığı albümleri var. İncelemek isteyenler için linkini ayrıca buraya ekliyorum.


6 yorum:

  1. Yazarı çok seviyorum, bu kitabını ayrı sevmiştim. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim.Ben ilk defa okudum ve çok sevdim.Fırsat bulursam diğer kitabını da okumak istiyorum :) Şimdiden iyi bayramlar sevgiler

    YanıtlaSil
  3. heeey, blacklist, altı sezonu da bitirdin mi yaa, yedinci sezon onayı da aldıı :) reddington yaa, james spader, onun başka dizilerini de izleyebilirsin. var birkaç iyi dizisi daha. hatta filmlerini de kaçırma. özellikle sex lies and videotapes. bunu kaçırmaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitirdim :) Çok tatlı Reddington,bayılıyorum ona. Bir sürü isim vermişsin bakacağım hepsine.Çok teşekkürler.

      Sil
    2. tımıms dizi izstediğin zaman söle ki banaa :)

      Sil
  4. ayrıca, blogumda yazdığım dizilerden, peaky blinders, power, bunları da bir dene yaa. bak olmazsa söle yine bana sana iyilerden sölerim. suits, castle, blindspot gibi :) yaşasın dizileeeer :)

    YanıtlaSil