23 Temmuz 2020 Perşembe

ÖLÜM İLANI - ZHOU HAOHUI





Kitap seçimleri yaparken kategorilerden birinin Uzakdoğu Polisiyesi olmasını istemiştik. Oylamada Ölüm İlanı seçildi.Kitabın yazarı Zhou  Haoui  1977 doğumlu  Çin'li genç bir yazar.Türkçeye çevrilen tek kitabı.

Polis Akademisinde okuyan 3 öğrencinin 1984 yılında oynadıkları oyunun üzerinden 18 yıl geçmiştir. Ardından çözüme kavuşmamış cinayet dosyası Komiser Yardımcısı Zheng’in öldürülmesiyle tekrar açılır. 

Kendisine Erinyeler -ki bu da Yunan mitolojisine ait Çin değil- diyen katil adaletten bir şekilde ceza almadan sıyrılmış kişileri halk oylamasıyla cezalandırmaktadır. On sekiz yıl önceki davada toplanan ve çözülemeyince dağılan 4/18 timi bu sefer farklı kişilerle katili bulmaya çalışacaktır.

Ben isimler dışında kitabı çok rahat okudum.Ancak beklentimin aksine kurguda pek Uzakdoğu atmosferi yoktu maalesef.Daha çok Amerikan vari bir polisiye yaratmış yazar. Dövüş sanatları,mitoloji,tarih gibi o bölgeye ait unsurlarla harmanlansaydı hikaye daha ilginç olabilirdi. 

Onun dışında,polisiye kurgu başarısında çok önemli olan sebep sonuç ilişkisi hikayedeki boşluklar yüzünden havada kalmış. Suça yol açan sebepler basit kaldığından, bence okuyucuyu ikna edemiyor.

2 yorum:

  1. Salt olay kurgusu üzerine yazılan polisiyeler eksik kalıyor. Bu konuda bizde Ahmet Ümit'i seviyorum. Olaylar ilerlerken tarihi mekanları, mekanların geçmişini yan hikayeler olarak çok güzel servis ediyor. Yoksa hikaye mahalle kavgası ya da 3. sayfa haberi gibi duruyor.

    Yorumunuzdan okusaydım beğenmezdim hissine kapıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeni çok subjektif tabii,illaki sevenler olmuştur.biz uzakdoğu polisiyesi beklentisiyle okuduğumuzdan biraz daha eleştirel baktık. Yorumunuz için teşekkür ederim.3.sayfa haberi fikrinize kesinlikle katılıyorum:)

      Sil