26 Şubat 2021 Cuma

KAR KÖRLÜĞÜ - RAGNAR JONASSON


 

Kar Körlüğü Ragnar Jónasson’ın Kara İzlanda serisinin ilk kitabı. Diğer iki kitabın baskısı henüz bizde yapılmadı. 

Ana karakter Ari Thór Arason yeni mezun bir polistir. Kendisine İzlanda’nın kuzeyinde küçük bir kasabada görev teklif edilince kabul eder. Burada neredeyse hiç suç işlenmemektedir. Kasaba kar altında ,karanlık ve kasvetlidir. Kaza eseri ölen bir kasabalının durumunu şüpheli bulan Ari Thór olayı araştırmaya başlar.

Eğer soğuk ,karlı kuzey polisiyelerini seviyorsanız bu kitap da hoşunuza gidebilir. Ancak bana göre hikaye çok yavaş ilerledi. İlk kitap olması sebebiyle muhtemelen Ari Thór'u  okuyucuya tanıtmak için onun ruh halini ve geçmişini yazar fazla araya sokmuş. Gerçi karakteri sevdim ama bütün köyü gezip herkesi uzun uzun sorgulaması beni biraz hikayeden koparttı. Belki diğer kitapları biraz daha akıcı olur. Yazara şans vermek gerektiğini düşünüyorum.


6 yorum:

  1. Ben kuzey polisiyelerini cok severim çok bir bakayım bu kitaba

    YanıtlaSil
  2. Kitabın kapak tasarımı gerçekten çok hoş ve dikkat çekici olmuş. Çoğu kitabın tasarımı kötü oluyor nedense. Polisiye romanları severim. Yazarı ilk kez duyuyorum. Tavsiyen için teşekkürler. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
  3. Mart ve Nisan kitapları belli oldu mu Polisiye Kulübünün acaba? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,
      Mart :Evelyn Hardcastle’ın Yedi Ölümü-Stuart Turton
      Nisan :Kapalı Kapılar Ardında - B.A.Paris
      Mayıs: Kız Kardeşim Seri Katil - Oyinkan Braithwaite

      Sil