30 Mayıs 2013 Perşembe

KARDEŞİM DENİZ KARDEŞİM RÜZGAR

Pinuccia ‘nin Yazar Ayları-Mayıs etkinliğinde Vasconcelos okuduk. Ben de Kardeşim Deniz Kardeşim Rüzgar’la katıldım.Latin  Amerika Edebiyatının önemli temsilcilerinden Jose Mauro de Vasconcelos bu kitabında Çingene soyundan gelen kimsesiz Chicao’nun öyküsünü anlatıyor. Vasconcelos okumak için yıllar sonra bana bahane yaratan Pınar’a teşekkür ediyorum.

Chiao’nun hikayesini kitap boyunca yazarın muhteşem anlatımıyla adeta yaşıyoruz. Hem yalın hem etkileyici  nasıl olunur,anlatım için yüzlerce sayfaya ihtiyaç duymadan, abartıya kaçmadan ,okuyucunun anlayışını küçümsemeden yazıyor.Onun anlatımında Chiao kuraklık yüzünden göç ederken yaşadığı susuzluk beynime kana kana su iç sinyalleri gönderiyor. Macao'daki tuz tarlalarını anlattıkça benim gözlerim kamaşıyor. Tuzdan tenim yanıyor adeta.


Radoça Limanında erkekleri aşkla bekleyen kadınları ,yanık tenli ,çıplak ayaklı gemicileri görüyorum.Ama en çok okurken denizi ,rüzgarı ,yosun kokusunu özlüyorum.
Öykü boyunca hiç kötü karakterle karşılaşmıyoruz Ne kavgacı denizciler,ne hayat kadınları..Hepsi yaşamın içinde basit ve kendince iyi niyetli...
Kitabın orjinal ismi Türkçe'ye ilk "Beyaz Toprak" olarak çevrilen Barro Blanco. İlk baskısını 1945 yılında yapmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder